Hendriks stalen bekistingtechniek- Meerwaarde bieden door vanaf begin mee te denken

Niek-Willem Oskam, accountmanager

Als je letterlijk en figuurlijk van bouwen houdt, dan is er geen betere werkomgeving dan de bouw. Dat ervaart ook Niek-Willem Oskam. Hij bouwt aan relaties, maakt expertise toegankelijk voor klanten en brengt een schat aan ervaring mee. Sinds een jaar werkt hij bij Hendriks stalen bekistingtechniek. We spraken met hem over zijn werk als accountmanager en over de meerwaarde van de kennis en kunde van Hendriks stalen bekistingtechniek.

Hart en focus bij klant

Als accountmanager is Niek-Willem op verschillende vlakken actief. “Hoofdzaak is natuurlijk het onderhouden en uitbouwen van de contacten, het geven van adviezen en het in opdracht nemen van nieuwe werken van klanten. Dat zijn veelal middelgrote tot grote bedrijven die elk weer hun specialisme hebben en in alle regio’s van het land gevestigd zijn. Ik doe dat samen met twee andere collega’s en profiteer daarbij van de ervaring die ik bij mijn vorige werkgever heb opgedaan.” Niek-Willem begeleidt ook werken intern en pakt hij bij drukte zelf ook de calculatie op. “Goed om ook dat te beheersen, maar mijn hart en focus liggen toch vooral bij de uitdagende projecten van onze klanten.”

Klant vanaf eerste moment begeleiden

Als we Niek-Willem vragen wat er zo aardig is aan het werken met klanten reageert hij enthousiast: “Bij Hendriks stalen bekistingtechniek zijn we in staat om klanten vanaf de eerste uitvraag te begeleiden. We gaan samen al tijdens de eerste fase van een project aan tafel zitten en kijken waar onze kennis en kunde van meerwaarde kan zijn. Dat levert vaak mooie resultaten op. Gaan we tunnelen of kiezen we voor een wandbekisting, hoe integreren we veiligheid in het bouwproces, zijn balkons op een slimmere manier mee te nemen in de cyclus, kunnen we het tempo en de routing tijdens de bouw verbeteren? Op die én tal van andere vragen proberen we al in een vroeg stadium antwoord te geven. Die inhoudelijke begeleiding van klanten en het toevoegen van expertise maken het werken bij Hendriks stalen bekistingtechniek zo boeiend en leuk.”

Hoog technisch niveau

Inmiddels is Niek-Willem een ruim jaar voor Hendriks stalen bekistingtechniek actief. Wat is hem in dat jaar opgevallen? “Allereerst de Hendriks-mentaliteit, zoals ik dat graag noem. Het bedrijf kent een no-nonsense mentaliteit en een heel fijne sfeer. Belangrijker voor de klant is het hoge niveau van de technische oplossingen die worden geboden. Je merkt aan alles dat kwaliteit in de haarvaten van Hendriks stalen bekistingtechniek zit: we willen er altijd het allerbeste van maken. Bovendien zit een paar honderd meter verderop het kantoor van Hendriks precon, dat net als wij deel uitmaakt van de Hendriks Groep. Mijn collega’s daar maken ook prachtige projecten en de uitwisseling van kennis, innovatie en productiecapaciteit is voor beide bedrijven een groot voordeel. Dat spreekt niet alleen klanten aan, maar past ook goed bij mijn karakter. Ik ben een echte bouwer; ik werk graag aan relaties – buiten én binnen ons bedrijf. En ik merk dagelijks dat ons team van collega’s klanten vooruit wil helpen. Iedereen is bereid zich daarvoor in te zetten.”

Buiten zijn werk is Niek-Willem een fervent hardloper en bijenhouder. “Dat laatste is tegenwoordig helemaal hip. Ik heb die passie van mijn vader meegekregen en vind het leuk dat het me na al die jaren nog steeds zo boeit. En ongemerkt draag je zo ook een klein steentje bij aan behoud van de biodiversiteit.”

Terug naar vorige pagina